Sunday, November 26, 2017

“Inherently True” p96


“Wherever you go, you are in the place the Creator has prepared for you to occupy.“

“Inherently True” p96

AYIN BASE - REBBE RASHAB - with R’ PALTIEL
Kislev 5778

P 96 (of the pamphlet) 5th of the page - line starting “hu”  [P 72 of the book]

To join our whatsApp chat or receive the Notes Only  Broadcast on whatsApp write to: dailychassidus@gmail.com

Since the world is a Godly creation, you can find signs of essence within it.  The world is by definition of time and space, yet there is a Godly principle to this.  

To transform the world, you have to relate to it.  If the world is like a prison to you, you cannot transform it.

This is seen in the fact that a human being lives and behaves differently to an animal - he relates to meaning - this a Godly imprint in the soul and mind.   




                       
Notes from: Moshe Silber : ח' כסלו
חזרה על ענין הנחה שכלית.

שכלי הרי הוא מוגדר, תופס ומשיג וא"כ הרי היא אמת הנברא משא"כ עצם שאינו מוגדר ואיך מיחסים לההנחה שכלית ענין העצם? 
והביאור הוא שבכל העולם השתיל הבורא תוכן אלקי אשר לכן יכול יהודי להבין את העולם ולהגיע לאמת הבורא ועי"ז לפעול על העולם שיהי דירה לו ית'. וכן הוא בההנחה שכלית שבעצם הנפש יש לו התבטאות מאמת הבורא.
ו
זה מתבטא בשוני האדם משאר בע"ח שזהו ענין עצמי ואינו תלוי במצבו של האדם כי זה בא מאמת הבורא שהקב"ה שתל בו ועוד משל ע"ז הוא מתכונת האדם להבנת סביבתו ולכאורה מאין בא להאדם תכונה זו לשאול על כל ענין וצורך נפשי להגיע להאמת שבכל ענין שבקרבתו? רק שזה מתנה אלקית שבנפש שבכל דבר יש להאדם צורך איך להחדיר בתוכו הדירה האלקית אשר לכן יש בו הצורך להבנת כל דבר ומזה משתלשל שיש בו הנחה שכלית בפנימיותו יש אמת הבורא ומצד זה יש עוד ענין בהנחה שכלית שהשכל או החכמה היא רק כח הפש ותלוי על האדם להתרכז ולהשכיל ואותו השגה היא רק חיצוניותה. אבל הנחה השכלית היא מונח בנפש האדם תמיד והיא חלק מעצם הנפש ויותר מזה שיש בו מאמת הבורא שעל ידו יודע ומרגיש אמת השכלי. 

וממשיך בהמאמר .. וזהו שאנו רואין... וכאשר בא אל עומק ופנימיות הענין...

הנה בשכלי יש עצם הענין. וכמו המשל מהשולחן הרי הוא מורכב מכמה דברים ומאיפה יש הכח שמהרכבת ענינם שונים יצא שולחן? אלא ודאי שבתוך תוכם יש כח הבורא שכיון כן מתחלת הבריאה שבחומרים שונים ע"י הרכבתם יצא שלחן, וזהו מהתכלית האלקי שעי"ז יהיה דירה בתחתונים.
ו
הנה מצד החכמה רואה מיד התוצאה, השלחן שעל ידו יתאפשר מערכת הריכוז של אדם הלומד עליו. אבל אינו מאיר פרטי השלחן הרגל ד' רגליים הדף וכו.' מצד הבינה ישיג הפרטים של הרכבת השולחן. אבל החידוש כאן הוא שמצד העצם כל פרט מההרכבה ,הרגלים, והדף לכל פרטיו יש להם תוכן וכוונה פרטית למלאות תפקידם האלקי שע"י כולן יהיה שלחן לשימוש לכל צרכיו ולמלאות כל כוונתיו.
ו
בנמשל בעצמות המושכל - היינו האמת כפי שהוא אמת הבורא שבתוכו כלול כבר כל פרטי השכל - לא רק שיש כבר כל פרטי השכל אלא שכל פרט ופרט מוכרח לפי כוונת עצם השכל ולכן מצד שיש בהנחה השכלית עצמות המושכל כשחוזר אל העומק והפנימיות שואב משם עומק ההשכלה ועד שעל ידו יבוא להשגת שלימות הענין

No comments:

Post a Comment